محصولات کمپانی مافا

محرک های رشد مافا

یکی از پرکاربردترین محصولات کود محرک های رشد گیاهان هستند. این موضوع به این دلیل هست که همواره رشد گیاهان برای کشاورزان در درجه اول اهمیت قرار دارد. رشد فاکتوری هست که در تمام ارگان های گیاهی اتفاق می افتد و توقف یا کاهش آن مستقیما کیفیت و کمیت محصول را تحت تاثیر قرار می دهد. رشد از یک طرف حجم و جثه گیاه را افزایش می دهد و از طرفی محصول گیاه را از نظر تعداد و ابعاد افزایش می دهد. و هر چه بیوماس گیاهی بیشتر باشد پتانسل گیاه برای تولید محصول افزایش می یابد. کودهای محرک رشد گیاه را از تنش ها می رهاند و در شرایط سخت محیطی از توقف رشد جلوگیری می نماید در ضمن رشد قوی را برای گیاه به ارمغان می آورد. کودهای محرک رشد مافا با دارا بودن تمامی عوامل محرک رشد از کامل ترین کودهای محرک رشد به حساب می آیند و دارای جلبک دریایی، هورمون های طبیعی رشد و عناصر ماکرو و اسید آمینه های محرک رشد هستند.

optimar 1024x1024 - محصولات  کمپانی مافا

کود های تغذیه ای مافا

گیاهان به دلیل ثابت بودن محل استقرار همواره در خطر کمبود مواد غذایی هستند. این موضوع به دلیل برداشت های متوالی توسط گیاهان برای رشد و باردهی اتفاق می افتد. بنابراین تامین مواد غذایی گیاه برای تداوم برداشت محصول امری ضروری می باشد. کودهایی که برای این منظور استفاده می شوند اگر کیفیت لازم را نداشته باشند به مرور زمان موجب تخریب خاک، تجمع املاح مضر در گیاه و عدم تامین نیازهای غذایی گیاه می شوند و نتیجه این اتفاقات ضعف و نابودی تدریجی گیاه خواهد بود. اما استفاده از کودهای سازگار با محیط زیست با ترکیبات طبیعی می تواند منجر به بهبودی بستر کشت و حفظ سلامتی گیاه و افزایش کمیت و کیفیت محصول شوند. کودهای تغذیه ای کمپانی مافا دارای ترکیباتی با منشاء طبیعی با قابلیت جذب بالا و به صورت کمپلکس شده با گلوکونیک اسید یا اسید آمینه هستند و در حفظ سلامتی گیاه و افزایش عملکرد آن ها کاملا موثر عمل می نمایند.

 

ضد تنش های مافا

گیاهان در مواجهه با انواع تنش های محیطی مانند گرما، سرما، شوری و خشکی و… بیشترین چیزی که نیاز دارند اسید آمینه ها هستند تا با استفاده از آنها بتوانند آنزیم ها و پروتئین های لازم را تولید نمایند و مقاومت خودشان را افزایش دهند. زیرا در این شرایط توان تولید اسید آمینه برای گیاه خیلی کاهش می بابد و انرژی زیادی از گیاه را می گیرد. اما اسیدها ی آمینه آزاد اگر در اخییار گیاه قرار گیرد تغذیه آماده ای است که گیاه را از گرسنگی در شرایط تنش نجات می بخشد و به تقویت گیاه و افزایش دفاع گیاه کمک می نماید. کودهای اسیدآمینه ای کمپانی مافا با دارا بودن اسید آمینه های آزاد و مناسب شرایط تنش از بهترین کودهای ضد تنش اسیدآمینه ای هستند که با کارآیی بالاتری گیاهان را از تنش ها رهایی می بخشند.

مقاوم کننده های رشد مافا

امروزه با توجه به هزینه های بالای مبارزه با آفات و بقایای سمی که روی محصول باقی می گذارند و همچنین مضرات آن ها بر سلامتی انسان ها، کشاورزان به این نتیجه رسیدند که در برابر آفات و بیماری ها پیشگیری را در دستور کار قرار دهند که این موضوع یک انقلابی در جایگزینی ترکیبات مقاوم کننده به جای آفت کش های مضر بوجود آورده است و  به سلامتی گیاهان و محصولات تولید شده تاثیر شگرفی داشته است. دراین راستا کودهای داری فسفیت ظهور پیدا کردند، این کودها با تولید فیتوآلکسین ها قدرت خود دفاعی گیاه را در برابر آفات و بیماری ها و تنش ها افزایش می دهند و مستقیما هم موجب از بین رفتن آفات و بیماری ها می شوند و از گسترش و طغیان آن ها جلوگیری می کنند. کودهای مقاوم کننده کمپانی مافا اسپانیا علاوه بر غنی بودن از فسفیت دارای عناصری مثل مس و کلسیم و پتاسیم هستند که تاثیر این کودها را در پیشگیری و کنترل تنش ها و آفات و بیماری ها دو چندان می کند. بعلاوه این کودها در تغذیه گیاه هم نقش به سزایی دارند.

محافظت کننده مافا

موقعیت جغرافیایی کشور ما طوری هست که ساعات آفتابی زیادی را در طول روز شاهد هستیم. مخصوصا در اقلیم مرکزی و جنوبی ایران تابش های شدید آفتاب را در طول سال داریم. این تابش ها در تابستان شدت بیشتری دارند به طوریکه محصولات موجود در مناطق یاد شده نیاز به حفاظت در برابر آفتاب سوختگی دارند. در صورت عدم حفاظت علایم آفتاب سوختگی روی محصولاتی مختلف مانند پسته، سیب و مرکبات و گوجه فرنگی و … را شاهد خواهیم بود. لذا جهت جلوگیری از خسارت سنگین آفتاب سوختگی از محصولاتی مانند کائولن برای حفاظت استفاه میکنیم. این محصول به کیفیت های گوناگون وجود دارد. کائولن کافا محصولی از مافا اسپانیا با کیفیت عالی و درصد بالایی از سیلیس هست که با انعکاس آفتاب موجب خنک شدن تا ۱۰ درجه سانتیگراد پیرامون گیاه می شود و اجازه تغذیه به آفات و بیماری ها را نمی دهد و بنابراین با استفاده از این محصول گیاه آلوده به بیماری ها و آفات نمی شوند و هزینه های زیادی صرفه جویی می شود. در عین حال کائولن کافا فتوسنتز را فعال نگه می دارد.

محصولات ویژه مافا

ترکیباتی وجود دارند که برای رفع مشکلات خاصی فرموله شده اند. در محلول پاشی کودها و سموم و ترکیب آن ها و همچنین در افزایش کارآیی کودها و سموم نکات ریزی وجود دارند که رعایت آن ها منجر به افزایش چتد برابری تاثیر کودها و سموم می شوند. به عنوان چاشنی وجود اینگونه ترکیبات دارای اهمیت ویژه ای است. کود مافا کنترل مافا اسپانیا علاوه بر تامین فسفر گیاه در تنظیم پی اچ، افزایش پخش شوندگی، کاهش سختی آب، افزایش سازگاری کودها و سمومی که مختلط می شوند نقش تعیین کننده ای دارد. برای این کار ابتدا این محصول به آب اضافه می شود سپس کود یا سم مورد نظر اضافه می شوند. مافاکوپر دیگر محصول ویژه مافا هست که دارای مس سیستمیک هست و با گردش در گیاه اجازه نفوذ، رشد و تکثیر به بیماری های مختلف قارچی و باکتریایی را در کل گیاه نمی دهد و از این طریق کنترل می نماید. مافاکوپر علاوه بر پیشگیری و کنترل بیماری ها، مس مورد نیاز گیاه را نیز تامین می نماید.

اصلاح کننده های خاک مافا

اهمیت خاک در تولید محصول به حدی زیاد است که همیشه کلمه حاصلخیزی کنار خاک قرار می گیرد. هر خاکی حاصلخیز نیست و این موضوع مشکلات زیادی برای تغذیه گیاه بوجود می آورد. خاک های غیر حاصلخیز دارای pH بالا، ظرفیت تبادل کاتیونی پایین، دارای عناصر تجمع یافته و غیر قابل جذب، شوری بالا، نفوذ هوای کمتر و ظرفیت نگهداری آب پایینی هستند. لذا گیاهان در این گونه خاک ها عملکرد پایین و رشد ضعیفی دارند و در برابر تنش ها، آفات و بیماری ها ضعیف خواهند بود و حتی ممکن است در معرض نابودی قرار گیرند. بنابراین جهت اصلاح خاک بایستی اقدام نمود البته اصلاح خاک به صورت فیزیکی و یا تعویض خاک کار بسیار سختی است. بنابراین بهترین روش افزایش مواد آلی و استفاده از کودهای اصلاح کننده خاک هست. کودهای اصلاح کننده خاک کمپانی مافا خاک های مختلف با بافت های متفاوت را از نظر pH، ویژگی های فیزیکی و شیمیایی، حفظ آب و نفوذ هوا اصلاح می نمایند و حاصلخیزی خاک را به طور کارآمدی افزایش می دهند و علاوه بر این نقش تغذیه ای هم دارند.